fredag 1 december 2017

Hopplös fotovinkel och svårgreppad helhet

Att fotografera vitrinskåpet i gröna rummet är inte det lättaste. Vi har nämligen fönster på två väggar som speglar sig i glaset hur man än står. Och i den bästa vinkeln syns man alltid själv i glaset, haha! Ser ni den turkoklädda armen i den nedre fönsterrutan? Nåväl, nu skymtar ni iallafall både min galna porslinskollektion och den lilla eukalyptuskransen från förra helgen. Vad det lider kommer de gröna Upsala Ekeby-grejerna ovanpå skåpet ersättas av mormors gamla tomtar, men just nu är det inte juligare än så här. 


Imorgon drar jag igång adventspyntandet på riktigt, med ljusstakar, stjärnor, ljusträd och slingor. Kanske måste jag dra till skogs och plocka lite pinnar och kottar också. Så mysigt det ska bli! Och så måste jag ju inspektera grävprojektet i dagsljus. Än så länge är det svårt att greppa helheten, eftersom det är kolsvart både på morgonen när vi går till jobbet och på eftermiddagen när vi kommer hem. På ett sätt är det ju skönt att vara lyckligt ovetande, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!