söndag 1 juli 2018

I Sveriges trädgård

Jag gjorde ingen Tusen trädgårdar-runda i år, men hamnade ändå i en av de vackraste trädgårdar jag vet: Den som tillhör mina föräldrars lilla sommartorp ute på en av öarna i Karlskrona skärgård. Här är havsvindarna ständigt närvarande, och naturen är inte alltid så samarbetsvillig när det gäller grävning och nyplantering, men nog förstår man varför Blekinge kallas Sveriges trädgård när man är här på besök. Så vackert!


På baksidan av stugan växer en klematis upp med full kraft i ett gammalt fruktträd, och mossiga gamla stenmurar ramar in allt så fint. Ljuset är verkligen magiskt i skärgården!


I trädgården finns mycket annat fint att titta på, som flera mysiga sittplatser för fikande människor...


...  fina små vattenbad för fåglar och insekter...


... och de vackraste små holkar man kan tänka sig uppe i träden. I den här vill jag flytta in!


Och så några roliga trädgårdsdekorationer, som lyser upp så fint mot den gröna bakgrunden. 


Nu är jag hemma i min egen trädgård igen, och imorgon börjar en helt ny semestervecka. Vad den bär med sig återstår att se. Oplanerad semester är den allra bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!