tisdag 24 juli 2018

Krukbibliotek, julgrejer och hallonstöd

I 31-gradig värme har jag ägnat större delen av dagen åt att ställa iordning det rum i ladan jag röjde ut igår. Vi flyttade dit en gammal metallhylla från källaren, och där samlade jag sedan alla blomkrukor som låg och drällde på olika ställen här hemma. Jisses, vilken samling det blev! Och då är det ju ändå bara de krukor jag inte använder för tillfället... Jag kanske kan starta ett krukbibliotek, hehe!


Det är ju den här delen av ladan som jag kallar mitt rekvisitaförråd. Här finns pryttlar så det räcker och blir över, men till mitt försvar får jag säga att jag faktiskt använder det mesta, men olika tider på året. Nu är det mest höst-, vinter- och julgrejer som står på hyllorna.


När jag tömde utrymmet igår hittade jag en gammal förrådsdörr med sönderfallande hönsnät. Idag kom jag på att den där dörren skulle göra sig bra som stöd och staket för hallonbuskarna bakom växthuset. Jag knipsade bort hönsnätet och skruvade fast dörramen i de redan befintliga stolparna. Det blev riktigt bra! På tal om hallon, så minns jag ju aldrig om vi har sommarhallon eller hösthallon. Jag håller dock tummarna för det sistnämnda, för några hallon har vi inte sett röken av än.


Ja, jisses så varmt det är ute. Jag har tappat räkningen på hur många isglassar jag har ätit idag, för att inte tala om hur mycket iste och frappe jag har fått i mig. Hur länge ska detta vara? I skrivande stund är jag både smutsig och svettig, så jag ska nog gå ut och ta mig en dusch i trädgårdsslangen. Den riktiga duschen sparar jag till läggdags, så att man åtminstone är lite sval när man ska sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!