söndag 26 augusti 2018

Bäckaskog, loppis och gräsklippning

Jag körde en tidig sväng till Bäckaskog och var där redan när Trädgårdsdagen öppnade vid 10. Jag vet inte riktigt vad det var som saknades, men marknadsområdet kändes faktiskt lite mindre i år. Jag gick runt allt ganska snabbt och var klar på en timme. Inte en enda växt fick följa med hem, men däremot en påse prydnadspumpor i olika färger och storlekar.


Däremot lyckades jag komma hem med ett lass loppisfynd, haha! Jag hittade en farbror som sålde gamla zinkhinkar och en loppis i en by på vägen hem, där jag fyndade en gammal smörkärnare för 20 kronor och en stor jardiniär i grönt porslin för 40 kronor.


Den där jardiniären tänker jag göra något slags höstarrangemang i och ställa på matbordet i gröna rummet. Tänk så fin med murgröna och vita cyklamen! Om man vill kan man nog lägga oasis i bottnen på den och göra en läcker centerpiece med snittblommor och kvistar. Och tänk till jul, så mycket fint man kan ha i den då. 


Jag var hemma redan vid lunch, då himlen öppnade sig och regnet började ösa ner. När det klarnade upp framemot 15-snåret tog jag mig ut och satte igång gräsklipparen för första gången sedan jag vet inte när. Och tänka sig, den startade redan på första knycket! Jisses så högt gräset var, och jisses så mycket ogräs som växte upp i det nylagda jordstråket ner mot stugan på baksidan. Det såg verkligen ut som rena rama ödetomten runt huset, och jag har nästan mått dåligt över det där under veckan. Men ikväll kan jag somna med frid i själen, för nu ser det lika prydligt ut som i en park, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!