fredag 7 september 2018

Bukett nummer fyra

Idag slank jag hem från jobbet med en halvtimme tidigare buss, för att fredagshandla med maken och så naturligtvis för att hämta upp veckobukett nummer fyra på byns finaste lilla blomsteraffär. Jag tröttnar aldrig på den där fredagsrutinen!


Veckans blommor är hortensia, chokladblomma, klematis och så en vacker Austin-ros som ett utropstecken mitt i alltihop. Jag älskar att buketterna alltid är så olika!


Och så älskar jag att det är fredag. Även om den här arbetsveckan verkligen har gått rekordsnabbt, så ska det bli riktig skönt med lite helg igen. Just nu känns det som en bra idé att åka till stan imorgon för lite höstshopping, men den känslan kan mycket väl ha gått över när jag vaknar. Då kanske jag hellre vill stanna hemma och klippa gräset istället. Kanske blir det rentav tid för båda delarna. 

1 kommentar:

  1. Skön fredag och så en skön bukett...det räcker så! Önskar dig den bästa av septemberhelger :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!