söndag 9 september 2018

Jardiniär och valdag

Minns ni den där gröna jardiniären jag fyndade på loppis? Den är numera fylld med vita cyklamen och murgröna och står på paradplats i gröna rummet. Très élégante, n'est ce pas? (Som om jag kan franska, ha!)


Om ni bara visste hur stökigt det är utanför bild, haha! Min politiskt engagerade make har förvandlat hela rummet till ett valhögkvarter. Färgskalan här matchar partifärgen, om man säger så.


Själv är jag hemma och kränger ett helt paket Ben&Jerrys-glass, i väntan på att återvända för rösträkning när vallokalen stänger klockan 20. Jag har redan jobbat två pass där idag och gläds verkligen över hur stort valdeltagandet har varit här i "Glesbygd". Det känns fint att folk tycker det är viktigt att rösta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!