lördag 29 september 2018

Skördebukett och loppisfynd

Jag har en riktigt lat lördag idag. En sån där lördag då jag tänker göra så lite som möjligt. En promenad ner till byns finaste lilla blomsteraffär kändes som ett lagom projekt. Jag skulle köpa en ny krukväxt till köksfönstret, men kom även hem med en riktig skördetidsbukett.


Grenarna med små prydnadsäpplen är ju helt oemotståndliga! Hela buketten är byggd runt dem. 


När jag ändå var ute och traskade passade jag på att titta in på två av byns fasta välgörenhetsloppisar. (Vi har många loppisar per capita här i "Glesbygd"!) Jag hittade en fin blågrå träback, två pyttesmå strykjärn och två vackra gamla skivomslag med LP-skivorna kvar i. 


Jag tror aldrig jag har sett så små strykjärn förut, men de ser faktiskt riktiga ut. De blir kul som rekvisita på hyllan nere i tvättstugan. 


Skivorna köpte jag bara för att det var så vacker färg om omslagen. Och så är det ju extra kul att det ena av dem har lite lokal anknytning. Kristianstad är ju "stan" i våra trakter, även om det tekniskt sett är närmre till Hässleholm.


Ja, det var nog ungefär allt jag orkar göra idag, haha! Nu stannar jag inomhus och unnar mig en riktig myslördag. Because I'm worth it.

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig lördag du haft - och som vanligt gör du superfynd !
    Skall bli kul att se vilka böcker du fick med dig hem från bokmässan !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte "1793" av Niklas Natt och Dag (som senare på mässan blev utsedd till årets bok!) och "Ett jävla solsken" av Fatima Bremmer (Augustprisvinnare 2017). Tycker jag var duktig som inte köpte mer! Men sen sålde de ju även senaste numret av alla inrednings- och trädgårdstidningar till halva priset...

      Radera
  2. Sådant strykjärn har jag, ett kärt minne från barndomen. De sk "LP-skivorna" (fnittrar...) är faktiskt hederliga stenkakor. LP-skivor - ja det är något helt annat det:)
    Skorpan

    SvaraRadera
  3. Ja här vilas också...ibland är det attans skönt att göra ingenting! Fina fynd och buketten är ljuvlig! Burken bredvid också :)
    Ha en mysig söndag nu.
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!