torsdag 11 oktober 2018

Smaken är som baken

Jag när ju en viss faiblesse för sådant som andra tycker är fult, men som jag själv tycker är lite roliga i all sin gräslighet. Ni minns till exempel kanske min galna mjölkkanna i form av en get? Eller den kanske ännu mer galna tomten som rider på en gris?


Nu har mitt bad-taste-syndrom slagit till rejält igen, för på en undanskymd reahylla i en blomsterbutik i Osby hittade jag en kruka i någon slags fuskbetong i form av en jättestor groda. Stackaren satt där och såg så ratad ut. Prislappen hade redan sänkts flera gånger, och nu kostade den nästan ingenting. Klart jag var tvungen att förbarma mig över den.


Så i år blir det kanske en adventsgroda i trädgården. För hur fint hade det inte varit med grön kuddmossa i den? Och då ni, alla Osbybor. Då får ni ångra att ni inte köpte den medan ni fortfarande hade chansen, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!