fredag 19 oktober 2018

Spikmatta och container

Varje gång jag går förbi det vita väggvitrinskåpet i gröna rummet (och det hinner jag ju göra några gånger på en dag) fnissar jag åt min hemlighet. Det är nämligen bara jag som vet hur många skruvar som faktiskt håller fast det där skåpet på väggen. Och det är ganska många... För som vanligt kunde jag inte vänta till maken kom hem och hjälpte mig den dagen skåpet skulle upp, utan jag pallade upp det underifrån, öppnade dörren och lät sedan skruvdragaren gå varm rakt in i väggen. Om vi renoverar väggarna i köket någon gång i framtiden lär hantverkarna få sig ett gott skratt. Den här väggen ser nog ut som rena rama spikmattan på insidan, haha!


Här hemma är fredagsmyset i full gång. Tacosalladen är redan inmundigad, maken tittar på amerikansk fotboll på TV och jag själv struttar mest bara runt och gottar mig åt det faktum att jag ska få sovmorgon två dagar i rad. Fast sen är det faktiskt grovarbete som står på schemat den här helgen, för vi har beställt en trädgårdscontainer som står tom på uppfarten och väntar på att fyllas. Med tanke på hur många säckar och olika rishögar vi har överallt, så blir det nog inte något större problem...

1 kommentar:

  1. Ja himmel vad jag är duktig på detta med att göra spikhål :) Mannen blir tokig på mig...
    Härligt skåp med med många fina saker i ser jag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!