måndag 29 oktober 2018

Vintertid och undrens tid

Jisses, så skönt det ändå var imorse, när jag vaknade av mig själv tjugo minuter innan klockan ringde och faktiskt kände mig utsövd. Förhållandevis ljust var det ju också. Helt klart två fördelar med vintertid, iallafall så här i början. Men säg den lycka som varar för evigt. Redan på eftermiddagen blev jag varse nackdelen med densamma, när det helt plötsligt var becksvart ute när jag satt på bussen vid 16.45. Jag visste väl att det var något trist med det där som jag hade glömt...


Men sen blev livet genast lite trevligare igen, när jag slank inom byns damshop (jo, vi har faktiskt en sådan!) i jakt på ett par nya jeans och bara behövde prova ett enda par. När hände det sist? Undrens tid är helt klart inte förbi, hihi! Tio minuter senare var jag redan på väg hem, muntert trallande med påsen i högsta hugg.


Imorgon är det dags att byta till vinterdäck på bilen. Är det vintertid så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!