fredag 23 november 2018

Adventslääängtan

Nu ligger man i lä minsann, för nu har flera av grannarna hunnit få upp både adventsstjärnor och utebelysning. Det ser ju så himla myyysigt ut, när man kommer i backen i mörkret efter jobbet om eftermiddagarna, och jag lääängtar verkligen efter lite ljus i mitt eget hus. Ändå lever jag efter mina egna tramsiga traditioner, som säger att det inte kommer upp något här hemma förrän nästa helg. Märkligt, det där...


Däremot jobbar jag hårt på att övertyga maken om att vår nya lilla stuga är som gjord för att adventspyntas. Tänk vilken maffigt stor pappersstjärna man skulle kunna ha i det stora fönstret på framsidan! Eller varför inte en riktigt rejäl adventsljusstake. Ja, helst skulle jag vilja klä in hela bygget i ljusslingor, haha! Min äkta hälft är dock inte lika övertygad, men jag ska nog få honom på andra tankar.


Imorgon blir det loppisrunda deluxe med speciella gäster nerifrån Söderslätt. Kanske klämmer vi in en julmarknad också. Skönt med helg ska det iallafall bli. Och på söndag kanske jag iallafall börjar smygpynta lite...

2 kommentarer:

  1. Kjenner at jeg gleder meg til advent. Det er så koselig med lys nå i mørketiden.

    Vivi

    SvaraRadera
  2. Samma här. Inget pynt före nästa helg! Jag måste dock göra klart på fredag och lördag eftersom jag jobbar sen. Men annars håller jag på de gamla traditionerna och tyckte det var mysigast när det mesta kom upp till Advent!
    Kram/ Nettan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!