onsdag 14 november 2018

Dopp mitt i veckan

Sedan vi invigde bastun har jag kommit ur min badrutin om söndagarna. Men så ikväll kom jag på att det ju inte finns något som helst hinder för att ta sig ett dopp mitt i veckan. Ja, kanske är det rentav sådana dagar man behöver det som bäst. I sällskap av några tända ljus och en Billgren/Wood-podd låg jag här i nästan 45 minuter och bara gottade mig. 


Det börjar bli dags att uppdatera mitt förråd av badprodukter i det blåa skåpet. Mycket skum ska det vara! 


Jag älskar att ha riktigt hett vatten i badkaret; så där så det nästan svider i skinnet när man sänker ner kroppen. Fast efter ett tag brukar jag få slänga benen över kanten för att coola ner mig lite grann. Alternativet är att ha något riktigt kallt och gott med sig att dricka, men det hade jag inte idag. 


Nu är jag snurken som ett russin om fingrar och tår och redan redo att hoppa i nattlinnet, fast klockan bara är sju. Det är ju inte riktigt lönt att klä på sig mer idag, och så är det ju så mysigt att lägga sig tidigt och ligga och läsa. Så får det nog bli. 

2 kommentarer:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!