tisdag 6 november 2018

Räddad buske

En kollega annonserade att hon hade grävt upp en stor uppstammad buske, som nu låg på hennes uppfart i väntan på soptippen. Eftersom hon bor endast ett "pärakast" ifrån mig erbjöd jag mig raskt att komma och hämta den där busken nu ikväll, vilket jag också gjorde. Busken visade sig verkligen vara omfångsrik! Jag är faktiskt inte riktigt säker, men jag tror att det är en vintergrön benved jag har fått ärva. Sen fick jag köra med bakluckan på vid gavel och bladverket hängandes utanför hela vägen hem (cirka 3 minuter), men det gick bra. 


I beckmörker släpade jag sedan ner mitt "fådda" fynd till köksträdgården, där jag grävde ner det så länge i den nytömda dahliarabatten i skenet från en fjuttig liten ficklampa. Grannarna måste ha undrat vad i allsin dar jag höll på med; jag kände mig onekligen som en tjuv om natten, hihi! Nu återstår det att se om busken överlever till våren, men man kan ju alltid hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!