onsdag 7 november 2018

Julmarknadstips

Med start i helgen och fram till den 18 november kan man ta sig en liten tur till Huseby i Småland för att besöka julmarknaden på Huseby Bruk. Det är verkligen en upplevelse, får jag säga! Julmarknadernas julmarknad liksom; mycket tack vare den otroligt stämningsfulla inramningen, med  historiens vingslag susandes i träden och de otroligt vackra gamla byggnaderna och dammarna.


Jag och mina väninnor besökte julmarknaden 2017. Då förstärktes intrycket av rimfrost, vilket gjorde platsen än mer sagolik. Det kändes som om vi vandrade runt i en vintersaga av Elsa Beskow!


Nackdelen, som med så många andra julmarknader, var att man inte direkt var ensam där. Kanske är det smartare att åka någon vardag i veckan, om man har möjlighet att göra det. Jag rekommenderar dock att man stannar till mörkrets inbrott, för annars missar man verkligen något. När de 500 marschallerna tänds i skymningen känns det nästan overkligt magiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!