torsdag 8 november 2018

Fotoljus och sorterade bilder

Jaha, nu är vi verkligen inne i årets mest hopplösa fotoperiod... På vardagarna är jag aldrig hemma i dagsljus, och foton tagna med blixt gör ju ingen människa glad. Tur man har gamla bilder som man kan återanvända. Som den här, på min kollektion träljusstakar. Varför har jag dem inte samlade på ett och samma ställe nuförtiden? Det ser ju riktigt trevligt ut.


När jag ändå höll på att greja med gamla bilder, så passade jag på att spara över alla foton från 2018 från datorn till en extern hårddisk. För en gångs skull var jag duktig och sorterade dem i separata mappar med namn efter innehåll. Det tog hela kvällen (jag gör det där alldeles för sällan...) men nu är det skönt att det är gjort. Därmed frigjorde jag också datorn från en hel del onödig "tyngd", och idag känns den faktiskt lite snabbare. I helgen får jag passa på att fota lite nya bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!