onsdag 19 december 2018

Ingen dörrkrans än

Det slår mig att jag inte har gjort någon dörrkrans i år. Fast det är ju i och för sig inte försent. Förra årets version var enklast och snabbast tänkbara: Grön mossa virad runt en färdig halmstomme. Jag piffade upp den med mängder av små loppisfyndade flugsvampar. Att de var gjorda i frigolit och "smälte bort" i regn och snöfall var kanske inte så genomtänkt. (Lite som när jag målade utemöbler i falu rödfärg, haha!) Men det var ju fint så länge det var fint. 


Kanske totar jag ihop något enkelt i helgen. Kanske köper jag en färdig någonstans. Kanske struntar jag i det hela. Det blir ju jul ändå.

2 kommentarer:

  1. Men var det noe feil med selve malingen da eller ? Hvordan kan det skje ? hilsen Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du menar mina stackars flugsvampar, så var det nog så att färgen hade trillat bort här och där. De var ju så gamla. De blev verkligen "svampiga", hihi!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!