fredag 14 december 2018

Vart tar de vägen?

Vad är det med mig och vantar? Jag har en nästan sjuklig förmåga att tappa bort dem. Handskar ska vi bara inte prata om; det törs jag inte ens köpa längre. Tidigare i höst köpte jag en tvåpack billiga fingervantar på ICA Maxi, men nu har jag bara två av dem kvar. I olika färger, dessutom. Och båda är högervantar, så klart. På sommaren har jag exakt samma problem med mina trädgårdshandskar. Vart tar de vägen?


Vantarna på bilden var nya förra hösten, men de är naturligtvis borttappade sedan länge. Förra helgen fick jag åka till Malmö utan vantar, eftersom jag inte hade några. Jag köpte ett par nya på Åhléns, som försvann spårlöst under gårdagen. Jag får väl köpa mig ett par sådana där "vanthängslen" som småbarnen har. Jag säger då det...

1 kommentar:

  1. Samma här! Och så alla dessa strumpor...det är säkert någon som knycker vantar och strumpor ha ha!
    Ha en fortsatt skön helg :)
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!