söndag 6 januari 2019

Bye bye julen

Igår packade jag ner det mesta av julen i lådor på vinden. Mina små tändsticksfår hade jag dock inte hjärta att packa ner. Visserligen har en av dem glitter runt halsen, men annars är de ju faktiskt inte så himla juliga. De får stå på en hylla i vitrinskåpet i gröna rummet ett tag, så får vi se vad som händer. 


Adventsljusstakarna åkte också upp på vinden idag. Förvisso är det mysigt med lite ljus i mörkret, men det kan man ju fixa med smålampor också. Fast julgranen står faktiskt kvar. Mest för att den barrar så dant att jag drar mig för att släpa den genom huset, för då måste vi ju dammsuga sen och det orkar vi inte idag. Det får bli en kväll i veckan istället. 

1 kommentar:

  1. Hei,
    Det er godt å få ryddet vekk jula. Jeg pynter tidlig, og rydder bort rett over nyttår.
    Ønsker deg en ny uke.
    Vivi

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!