torsdag 31 januari 2019

Kyla

När jag känner mig som mest gnällig över hur kallt det är i Skåne på vintern, tänker jag att jag iallafall kan skatta mig lycklig över att jag inte bor i Kvikkjokk. Där var det nämligen mer än -34 grader kallt idag. Sådan kyla har jag bara upplevt en gång i livet. Det var i Sun Valley, Idaho (Klippiga bergen) julen 1990, när jag var där på skidsemester med familjen jag var au pair i. Vi kom fram dit sent på natten, och jag minns att biltermometern visade på -38 grader. Det gick inte att andas, för hela systemet liksom frös igen. Huuu!


Imorgon, när jag står och väntar på bussen, ska jag tänka på den där decembernatten 1990. Då kommer den skånska vintern att kännas som rena rama Hawaii-semestern, hihi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!