onsdag 13 februari 2019

Alliumbollar i metall

Min ständigt-på-jakt-efter-grejer-till-trädgården-radar tar aldrig semester. Den är påslagen tolv månader om året, för annars vet man ju aldrig vad man missar. Under lördagens besök på byns finaste lilla blomsteraffär hittade jag roliga trädgårdsdekorationer i metall att sticka ner i rabatten. Att bara ha en kändes lite fjuttigt, så jag köpte två. 


Agapanthus stod det att de hette, men visst ser de snarare ut som alliumbollar? Eller som stilistiska maskrosbollar? Eller som små rostfärgade fyrverkerier? Fina är de, hursomhelst. Rabatterna är förvisso inte så kul just nu, men senare under säsongen kommer de nog sticka upp ur grönskan som charmiga små utropstecken


Såg ni förresten att min fjärilsbuske fortfarande har gröna blad? De har faktiskt aldrig riktigt vissnat helt, trots både minusgrader och snö. Det är nog ganska varmt här intill husväggen, även på vintern. Kanske en (av få) fördelar med ett gammalt hus som läcker ut värme genom de oisolerade väggarna, hihi!

1 kommentar:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!