torsdag 21 februari 2019

Badrumsskåp eller inte?

Vid den här tiden förra året var vi i slutskedet av vår badrumsrenovering. Det känns fortfarande som det enormt lyft för vårt skruttiga lilla hus! Hur det ser ut där inne har faktiskt inte ändrats så mycket sedan allt blev klart. Den enda förvaringen vi har är fortfarande det gamla pottskåpet, som jag fyndade på Facebook och målade grått. Det skulle stå där i väntan på en bättre lösning, men någon sådan har vi inte kommit på, så skåpet ser ut att bli kvar. Jag tycker ju dessutom om det och den gammaldags stilen det bidrar med. 


Skåpet rymmer alla lösa pryttlar, tvättlappar, flaskor och burkar, som man inte vill ha framme, medan sådant som är lite trevligt att titta på får stå ovanpå skåpet på en marmorbricka. I ett helt år har jag dock gått och fnulat på om det kanske ändå skulle vara praktiskt att sätta upp ett badrumsskåp på väggen ovanför pottskåpet. Men att borra i kaklet gör man ju helst inte förrän man är helt säker på sin sak, så det har inte blivit av än. 


Som ni minns har jag faktiskt redan FYRA olika badrumsskåp att välja mellan! Tre av dem är gamla plåtskåp i vintagemodell med spegelglasskiva och hyllplan inuti. De är himla charmiga, men när jag testade att hålla upp dem mot väggen, så såg de så himla sjaskiga ut mot det vita kaklet. Jag provade att måla om ett (det högra) med högblank bengalack, men det blev inte heller så snyggt när jag testade det på plats. 


Sen hittade jag ytterligare ett skåp på loppis. Jag målade det i samma gråa färg som pottskåpet, och efter att bilden togs bytte jag till och med träknoppen mot en finare i patinerad metall. Men när maken höll upp det mot väggen, kände jag mig fortfarande inte riktigt nöjd. Jag tyckte mest att det såg lite klumpigt och inklämt ut, och ska det vara fönsterglas istället för spegelglas, så kan man ju inte ställa in vad skit som helst. Jag menar, alla burkar och flaskor man har är ju inte så estetiska, och framförallt är de inte så enhetliga. 


Så nu sitter jag här med FYRA oanvända badrumsskåp i källaren. "Du ska inte ha alla kvar, va?" undrar mannen. "Njäääe..." svarar jag. Kanske är svaret så enkelt att vi faktiskt klarar oss med det där pottskåpet. Men jag kan ju inte låta bli att fortsätta fnula... Kanske dyker det ultimata skåpet upp en vacker dag!

1 kommentar:

  1. Man behöver alltid ett badrumsskåp i trädgården eller växthuset (fröer och sånt)
    Det är sen gammalt :)
    Ha en fin helg!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!