onsdag 20 februari 2019

Lättplanerad semester

I måndags hängdes semesterlistorna upp på jobbet. Dags att planera sommarledigheten, med andra ord. Det finns egentligen bara en parameter som är viktig att ta hänsyn till: När Oppmanna plantskola har sin stora sommar-rea! Jag tog genast fram min kalender (ja, jag är gammaldags och har en i pappersformat) för att räkna ut vilket datum det blir i år, och sen var det ju lätt som en plätt att kryssa rätt i den där semesterlistan.

DSC_8657.jpg (1204×1600)

Det har ju blivit några billaster genom åren, om man säger så. Men för 15 kronor plantan (alla perenner och sommarblommor) vore man ju bra dum om man körde hem tomhänt. Bilden ovanför är från sommaren 2016, och här nedanför ser vi resultatet från rean år 2017.

FullSizeRender+%2813%29.jpg (1168×1600)

Det gäller att hänga på låset, för typ en halvtimme efter öppning är det som om Egyptens gräshoppor har dragit fram. Uppenbarligen bor det många trädgårdsnördar i nordöstra Skåne, hihi! Någon planerad shopping kan man inte utgå från att det blir, och man hinner inte stanna upp och tänka efter så himla mycket, men det brukar liksom bli bra ändå. Har man tur genererar det till och med en helt ny rabatt, som sommaren 2018.

DSC_5384.jpg (1239×1600)

Så hej, Oppmanna Plantskola! Om ni planerar att ändra datum för er årliga sommar-rea, så kan ni väl höra av er! För då måste jag planera om hela min semester.

4 kommentarer:

  1. Låter härligt, tänk vi är snart där, med blommor och blader och sommar!
    Vad roligt att få se hur det sett ut förut i ert hus, och så har jag nog aldrig sett er soffa förut ;) Kanske bara missat den men tror inte den varit med så ofta i alla fall ;)

    Ha det fint!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Nä, den stackars soffan lever ett ganska anonymt liv här på bloggen, hihi! Jag har ingen direkt förklaring till varför; det har bara blivit så. Men å andra sidan är det en helt vanlig nedsutten IKEA-soffa, så ni har inte missat så mycket. Vi har dessutom planer på en ny. Kanske den kan få vara med lite oftare! ;-)

    SvaraRadera
  3. När brukar Oppmanna Plantskola ha rea då så man kan planera semestern?������

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det säger jag inte, hihi!
      Nä, skämt å sido, rean brukar vara måndagen efter midsommar.
      Kanske ses vi där?

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!