lördag 2 mars 2019

Hemmapyssel

Det blev inte någon megaloppis i Lund för min del idag, eftersom väninnan som skulle firas blev sjuk. Tråkigt att missa en heldag med tjejkompisarna, men mysigt ändå att få en extra dag till hemmapyssel. Jag har bland annat tagit mig an lite stryktvätt, som legat i högar på bordet i tvättstugan precis hur länge som helst. Nu doftar hela källaren gott av linnevatten från Washology, och jag har en nystruken bomullspyjamas, som jag redan längtar efter att få ta på mig. (Ja, jag är pyjamasmänniska. 365 dagar om året!)


Jag passade också på att stryka en ny sängkappa, som jag köpte i Ängelholm redan förra helgen. Vi hade en exakt likadan i sängen, men den hade blivit så solkig och urtvättad och tråkig.


Och så lite badrumsstädning på det. Det har ju blivit något av en helgtradition, haha!


Nu väntar jag redan på ett nytt avsnitt av "Saknad, aldrig glömd", som börjar 21.30 på SVT1. (Nicola Walker, som spelar huvudrollen, är verkligen en lördagsfavorit!) Kanske blir det även lite Mello dessförinnan. Trevlig helg på er, där ute i stugorna!

1 kommentar:

  1. Så fint hos dig !
    Är också ett fan av "Saknad, aldrig glömd" - Nicola Walker är fantastisk !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!