fredag 26 april 2019

Verkligen bara april?

När det är strålande sol och 24 grader varmt ute, glömmer man lätt att det faktiskt fortfarande bara är april. Vilken lycka det är att få tassa runt i badskor i trädgården och vattna krukor efter jobbet! Fast krukorna med påskliljor, som står lite varstans i trädgården, påminner om att det bara är en vecka sedan påsk. Just de här två hade vi på buffébordet på makens 50-årsfest. 



När det är 24 grader varmt ute glömmer man också lätt att det vackra vädret kan vända om precis lika tvärt som det kom. Än törs jag nog inte ställa ut mina små tomatplantor och frossa i sommarblommor. så där ohämmat som jag skulle vilja göra. Det var värst vad jag har gått och blivit förnuftig på gamla dar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!