onsdag 29 maj 2019

Intensiva dagar

Så här års är det alltid intensiva dagar i mitt yrke. Stressade elever som ska hinna bli färdiga med sina kurser i tid, prov som ska rättas, bedömningar som ska göras, betyg som ska sättas, dokumentation som ska arkiveras... Och så en massa känslor som ska hanteras ovanpå allt det praktiska; såväl medgång som motgång, glädje som besvikelse, lättnad som vemod i en enda energifylld blandning, allt i samma klassrum. Idag fick jag blommor av en elev som precis har gått i mål, och därmed kan gå vidare och läsa sin drömutbildning till hösten. Man blir glad av många anledningar. 


Och nu infinner sig den där härliga nu-är-jag-ledig-i-fyra-dagar-känslan, som alltid känns extra skön när arbetsveckan har varit extra intensiv. Men när man har varvat ner i ett par dagar och sedan laddat om batterierna, så vet jag också att det kommer att kännas minst lika fint att få gå till jobbet igen på måndag morgon. Mitt jobb är fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!