tisdag 7 maj 2019

Växer så det knakar

När jag pillade ner tulpanlökar i "midsommarrabatten" i höstas, tänkte jag att det där kan nog bli en maffig vårrabatt innan perennerna vaknar till liv. Nu när jag skådar resultatet är jag inte imponerad precis. Jag var nog alldeles för snål med lökarna, helt enkelt. Nåväl, man får väl glädjas åt det lilla. 


Nere vid rostornet blommar min vita löjtnantshjärta för fullt. Den har en 7-8 år på nacken nu och blir stor som en buske! Som vanligt blir jag snudd på religiös, när jag skådar naturens vackra former. 


Gräset växer så det knakar nu. När man väl har klippt det första gången på säsongen, så sätter tillväxten liksom fart rejält. Jag gillar ju den där proceduren med gräsklippning. Så himla meditativt, på något sätt. Kanske det får bli en sväng med klipparen redan någon kväll i veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!