fredag 26 juli 2019

Nytt parasoll

Vårt gamla parasoll gick sönder när det (och hela det gamla bordet) blåste omkull redan förra sommaren. Jag har försökt laga det i omgångar, men efter midsommar i år gav det upp för gott. Nu när vi har det nya bordet på plats, passade jag på att klicka hem ett nytt parasoll på sommar-rean på nätet. Det kom igår, så nu är ordningen återställd. 


Jag gillade vårt gamla parasoll, så det nya är nästan precis likadant. Jag gillar känslan av segelduk, och uteplatsen blir så himla mycket mysigare när det finns ett "tak" att fälla upp. Praktiskt är det ju också, när solen skiner. 


Idag har jag suttit under parasollet och läst nästan hela dagen. En islatte med vaniljglass höll mig sällskap på eftermiddagen. Så gott!


Nu är parasollet ihopfällt för kvällen. Jag tänkte att jag skulle bli lite duktig på just det, så att det inte blåser sönder igen. Välta hela bordet lär det dock inte klara, för det väger verkligen hur mycket som helst. 


Jag har faktiskt en loppisfyndad parasollfot i gjutjärn, som skulle göra att parasollet står ännu stadigare. Problemet är bara att de gamla bultarna inte går att skruva ur. Jag ska nog ta med den till verkstan på jobbet i höst och se om de kan hjälpa mig att få bort dem. Lite matt svart sprayfärg sen, så kommer den bli superfin. 


Skönt med en riktigt slapp dag. Det behöver man mellan varven. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!