söndag 28 juli 2019

Sista söndagen i juli

Igår "bidde" det visst inget blogginlägg. Maken och jag var nämligen på en särdeles trevlig grillfest större delen av eftermiddagen och kvällen. Och vilken underbar sommarkväll det var! Alldeles ljummet ute. Det kom en rejäl och alldeles varm regnskur vid 16-tiden, men sedan torkade det upp lika snabbt igen. Vi hängde vid poolen, spelade gitarr, åt god mat och bara umgicks. Väldigt trevligt!


Idag tänker jag mest skrota runt innanför grindstolparna här hemma, tror jag. Njuta av allt det fina i vår trädgård. Jag drömde i natt att jag kom hem och det stod grävskopor i hela trädgården, och att de hade grävt upp precis allting och förvandlat hela tomten till en enda stor lergrop. Huuu! Ibland är det verkligen en befrielse att vakna, hihi!


Idag avslutar jag min fjärde semestervecka. En vecka kvar. Som vanligt väljer jag att tänka "en HEL vecka" snarare än "BARA en vecka". Man vill ju inte förstöra sin sista ledighet med jobbångest. Fast någon sådan har jag faktiskt inte heller. Allt har sin tid, och augusti brukar vara en månad som bjuder på ganska mycket trevligheter både privat och på jobbet.



I augusti brukar också den riktiga loppissäsongen dra igång i Skåne. Jag pratar om de där stora idrottsplatsloppisarna, då man brukar kunna göra de riktigt bra fynden. Just nu har jag egentligen ingenting speciellt som jag letar efter, men den där känslan av skattjakt är ju så himla kul. Under den kommande veckan är det dessutom ett par auktioner på gång, och det är ju nästan ännu roligare. 


Framåt 11-snåret nu på förmiddagen hoppas vi på en regnskur med lite åska, om prognosen stämmer. Då bänkar vi oss på glasverandan och njuter av skådespelet. Det ser jag fram emot!

1 kommentar:

  1. Pjuh vilken mardröm, tur det bara var en dröm! ;)
    Jag brukar också tänka så när semestern närmar sig slutet, en HEL vecka, åh vad skönt med HELG, etc...
    Jaså var det en spa-plats ni skulle göra bakom planket, vad härligt!
    Ha en skön vecka nu!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!