lördag 6 juli 2019

Regntunga skyar

"Regntunga skyar, varthän jag ser. Nån sol finns ej mer." Ja, så kunde man sjunga redan när man drog upp rullgardinen imorse. (Läs: I förmiddags. Jag sov nästan pinsamt länge idag...)


Desto soligare blev dagen, när världens bästa granne SMS:ade att det fanns varma surdegsfrallor att hämta på andra sidan syrenhäcken. Och tidernas godaste hemlagade jordgubbs- och rabarbersylt smaksatt med fläder!


Efter en liten loppispromenad med ovan nämnda granne, har jag inte gjort så himla mycket mer idag. I lätt duggregn var jag iallafall ute och pysslade i trädgården en timme. Jag klippte bort lite visset här och där, och sen planterade jag om en reafyndad rosenskära och två rosa tobaksplantor i större krukor.



Nere vid stugan har vi inte gjort så mycket mer idag. Högarna på framsidan är bara en bråkdel av allt vi har klippt ner, och dessutom finns det ännu mer som ska ner. Min lilla trädgårdstunna tyar inte mycket i det här sammanhanget, så vi har beställt en trädgårdscontainer till i början av nästa vecka. Det kostar en slant, men är världens smidigaste sätt att snabbt och lätt bli av med allt. 



Lite halvt på skoj slog vi ner två pinnar för att markera var den ena sidan av planket ska gå. Nu när det är lummigt och grönt är insynsskyddet ganska bra, men höst, vinter och vår är man inte lika osynlig, om man säger så. Tanken är ju att vi ska kunna gå ut hit och duscha när vi bastar, och då vill man ju gärna bespara folk från nakenchocken, hihi!


Vår krockskadade bil är tillbaka hemma igen. Nu står den lagad och fin på uppfarten, och man kan verkligen inte se några spår av krocken med bocken. (Lite traumapoesi, hihi!) Fint att ordningen är återställd; vi har verkligen saknat vår lilla bil. 


Och NU är det dags för bronsmatch i fotboll. Heja Sverige! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!