torsdag 1 augusti 2019

Auktion i Barkhult

Jag har haft en produktiv dag med både gräsklippning och rabattplantering, men några trädgårdsbilder har jag inte hunnit ta, för vid 15-snåret drog vi till Barkhult i Småland för att gå på auktion. Vi var på en suverän auktion på precis samma plats förra sommaren, och även nu var det riktigt hög nivå på grejerna som ropades ut. Mycket folk var det också, men betydligt drägligare väder.


Det är ju så himla roligt med auktion! Jag kan sitta hur länge som helst och bara njuta av skådespelet. Maken och jag rodde iland varsin budgivning, fast maken fick TRE grejer och jag bara en. Gissa vilken som är min? Fast jag ger tummen upp för samtliga inköp.


Maken lade ut en bild på Facebook och fick följande kommentar av en kompis: "Jag som trodde det var hemma på din gård. Tänkte att nu har frugan storstädning bland alla fynd." Jag förstår inte alls hur man skulle kunna tro något sådant, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!