lördag 17 augusti 2019

Lördag med lite av varje

Lördagen har bjudit på regntunga skyar, men ganska ljumma vindar. Jag unnade mig en lång slapp förmiddag med täcke i soffan, kaffe och Nyhetsmorgon med Victoria Skoglund. När jag väl fick på mig kläder tog vi oss en liten runda till en av byns välgörenhetsloppisar. Vi kom hem med en  gammal bakspade (?) och en rostig kolhink. Sånt man behöver.


Bunten med vetestrån kom med på köpet. Jag räddade den just som maken sa till damen i kassan att hon kunde behålla den. Det är ju riktigt dekorativt med vete, så här i skördetid. Fast den ska nog få flytta inomhus, innan småfåglarna går loss på den. 


På eftermiddagen tog jag mig an att skruva ihop den fina transportvagnen jag fick i födelsedagspresent. Det var egentligen inte så himla många delar att hålla reda på, men jag får säga att monteringsritningen var väldigt opedagogisk. Tur att det mesta går att googla.


Jag hann lyssna mig igenom nästan två P3 Dokumentär-dokumentärer innan allt var klart, men slutresultatet blev faktiskt riktigt bra. (Tänk, jag kan faktiskt nästan allt, hihi!) Nu har jag en superbehändig liten trädgårdsvagn att köra tunga vattenkannor, jordsäckar och krukor i. Och den är GRÖN!


Sen återgick jag till soffan och kollade på två avsnitt av den nya rebooten av "Beverly Hills 90210". Det var onekligen en nostalgitripp tillbaka till 90-talet, men i ärlighetens namn var det inte så värst bra. Däremot har det kommit en ny säsong av "Mindhunter" på Netflix, som man inte vill missa. Hoppas det regnar imorgon också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!