onsdag 16 oktober 2019

Frisyrlösa Fröken Lortgris

Här sitter Fröken Lortgris och tar sats för att pallra sig in i duschen. Håret borde ha tvättats redan igår, så idag är det verkligen ingen pardon. Elsa Billgren skriver i sin blogg att hon tvättar håret EN gång i veckan. Hur är det ens möjligt? Jag begriper det inte...


Dessutom borde jag boka mig en klipptid. Min frisyr är fullständigt icke-existerande för tillfället, eftersom jag inte har varit hos frissan på evigheter. (Och då menar jag verkligen eeeeevigheter...) Fördelen med att inte ha någon frisyr alls, är att man behöver lägga noll tid på att fixa den på morgonen. Jag snor bara ihop allt hår till en slarvig knutliknande historia, som jag fäster med ett hårspänne. Nackdelen med att inte ha någon frisyr alls är att man går runt och känner sig som världens hobo. Det får nog snart bli ändring på det där. Jag börjar med att tvätta håret.

3 kommentarer:

  1. Jag tvättar håret en gång i veckan jag med, efter att fullständigt ha slitit ut mitt hår hade jag ett snack med min bästa vän vars mamma var frissa...Mitt hår mår mycket bättre idag och jag har kommit på att det kan löna sig att lägga lite extra på kvalitetsschampo också:) Balsam efter varje tvätt likaså. Klipper mig varje halvår(!) och tycker det räcker gott så:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter underbart, men mitt hår blir flottigt och hemskt på 2-3 dar. Blir det bättre om man vänjer sig av med att tvätta så ofta? Tänker att jag skulle få gå med mössa på huvudet fem dagar i veckan, hihi!

      Radera
    2. Ja du stimulerar tydligen fettproduktionen genom överdriven tvätt. Tycker du det blir jobbigt så testa torrschampo mellan tvättningarna:)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!