måndag 14 oktober 2019

I frånvaro av höstfärger

Det är inte utan att man känner sig lite snuvad på höstfärgerna i år. I mina trakter av Skåne har det mesta gått direkt från frodigt klorofyllgrönt till brunt och visset. Inte minst vildvinet i vår trädgård, vars sprakande röda färg vi brukar få njuta av i veckor. Häromveckan dog den knall och fall över en enda frostnatt och snuvade oss på nästan hela konfekten. Den lilla blodboken nere vid växthuset levererar iallafall. Här kan man verkligen prata om sprakande höstfärg! Jag ska nog flytta upp hela krukan och ställa den så att jag ser den från fönstret.


I frånvaro av  höstfärger får man väl titta på TV istället. Ikväll börjar det en ny serie som heter "Rätta virket" på SVT. Den ligger redan ute på SVT Play, ser jag. Programpresentationen låter så här: "Alexander, Nils-Johan och Leonard är tre tvättäkta timmermän och hantverkare med passion för sitt yrke. Under några intensiva sommarmånader får vi följa med i restaurerandet av  gamla hus med traditionell byggnadsvård." Kan det vara något, tro? Jag ska nog ta mig en titt och se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!