onsdag 20 november 2019

Fiktiv engelsk antikrunda

Som så många vardagskvällar förr tittar maken och jag på BBC:S "Antiques Road Trip" på TV, och som så många gånger förr drömmer jag mig bort på en fiktiv antik- och loppisrunda i Storbritannien. Så mycket roligt jag ser på hyllorna där! Mest av allt vill jag ha en sådan där läcker brödlåda i emalj, som verkar finnas på var och varannan antikaffär i England. Helst en grön, förstås!


Och så sådana där roliga Tobey jugs, föreställande gubbar och tanter som är som hämtade ur vilken Dickens-roman som helst. Jag hittade faktiskt en sådan på den där "engelska" antikaffären i Vrigstad , som vi besökte på höstlovet, men när jag såg prislappen på 800 kronor fick jag kalla fötter, haha!


Märker ni att jag allt som oftast återanvänder gamla bilder nuförtiden? Precis de här bilderna har jag visat i ett inlägg förut, fast det var nog i och för sig ett par år sedan. Kanske inte det mest kreativa en bloggare kan åstadkomma, men det är ju så förbålt mörkt om kvällarna att det inte ens är lönt att ta fram kameran. Inte för att just den här bloggerskan känner sig överdrivet kreativ ändå just nu, fast det där verkar ju vara ett allmänt tillstånd hos befolkningen så här i november. Hoppas ni står ut med lite favoriter i repris mellan varven... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!