söndag 17 november 2019

Ny fägring i ny vas

Den förra buketten jag köpte höll sig fin i nästan tre veckor. Man undrar ju om det verkligen lönar sig att ha blomsteraffär med så hållbara blommor, hihi! I torsdags smet jag iallafall inom byns finaste lilla blomsteraffär för att införskaffa lite ny fägring. 


Adventskänslan får vänta en vecka till. Den här gången blev det en bukett i ljusgrönt och silver, med inslag av en aning vitt och lite blått. De gula solbollarna räddade jag från den gamla buketten. Vasen är faktiskt också ny. Den hittade jag för 24 kronor på mataffären. Exklusivt så det förslår, hihi!


Idag har dagsljuset faktiskt återvänt. Det är lite mer normalgrått ute, om man säger så. Jag håller mig ändå inomhus och småpysslar. En skön söndag hemma, med andra ord. Precis vad man behöver för att ladda batterierna inför en ny arbetsvecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!