lördag 16 november 2019

Källarstädning och surdegsbröd

Blev det dag överhuvudtaget idag? Jag tror nästan inte det. Det har varit regnigt och mörkt precis hela dagen. Som om någon glömde tända lampan. Nåväl, vi anade att det var ett tecken på att det faktiskt var dags att ta tag i källarstädningen trots allt. Vi började med att packa bilen full av loppiskassar och lämna av dem vid en av våra lokala välgörenhetsloppisar. Väl där passade jag på att klämma lite grann på diverse julpynt, men jag var duktig och åkte därifrån tomhänt. Den här lilla porslinsmusen, som jag faktiskt tror var ganska gammal, var iallafall himla söt. Hoppas den får fira jul hemma hos någon annan.


När vi ändå var ute och flaxade, passade vi på att köra inom byns nya café, som verkligen är jättefint. Roligt att vi har fått ett sådant mysigt ställe i vår lilla by!


Vi köpte nybakat surdegsbröd och mumsigt fikabröd med oss hem, som vi sedan festade på redan till lunch. Jag skulle kunna leva på mackor morgon, middag och kväll. Så gott!


Sen var det ingen pardon. Det var dags att börja röja upp i pysselrummet. Maken sorterade sina grejer och jag mina, och när vi var klara hade vi rensat bort massvis med gammalt skräp. Det får nog bli en ny runda med kassar till loppis nästa helg, hehe! Det lilla skåpet med lådor för sytråd, som vi fyndade på auktion redan förra sommaren, har äntligen hittat sin plats. Det är helt perfekt för allt småplock.


Om det trista vädret fortsätter, blir det källarstädning även imorgon. Vi har två små genomgångsrum till, som behöver rensas upp och städas av. Det känns som om jag har fått spindelnät i hela håret, så nu får det nog bli en varm dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!