måndag 16 december 2019

Hon har sitt bo ovanför mitt huvud

Sedan jag startade den här bloggen 2009 har jag inte bytt header en enda gång. Den lilla tjocka ängeln i det gröna har liksom kommit att bli Fröken Gröns signum. Jag har henne faktiskt kvar i en låda med en massa andra gamla blomprydnader i källaren. Kanske borde jag ta fram henne igen, så att hon får vara med och fira bloggens 10-årsjubileum, innan året tar slut. 


Hon är egentligen en helt vanlig blomsterprydnad på pinne, som jag tror att jag har köpt från en av de större plantskolekedjorna. Inget märkvärdigt alls, men jag tycker om henne och jag har inte hjärta att byta ut fotot på henne. Man vill ju liksom inte jinxa bloggen i onödan. "Det bor en ängel på min blogg. Hon har sitt bo ovanför mitt huvud. Hon gör mig lugn. Och hon viskar till mej, allt det jag säger dej."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!