onsdag 29 januari 2020

Som det kan bli...

Ser ni grindstolpen i stenhård granit, som skymtar där borta bakom den framkörda soptunnan? Nej, inte jag heller, uppenbarligen. Häromkvällen lyckades jag nämligen backa ut bilen så att det främre handtaget och diverse andra plastdetaljer på passagerarsidan repade emot just den där stolpen. Helt obegripligt. Grindhålet är hur brett som helst, och jag har utfört exakt samma manöver med tre olika bilar utan problem i mer än 12 år. Jag får skylla på att det var becksvart och dåligt väder, att jag hade lite bråttom och att det var omöjligt att se något vettigt genom den igenregnade backkameran.


Nu har maken iallafall fixat biffen, för han har satt upp reflexremsor på insidan av stolpen, så att hans fru ska se den lite bättre nästa gång hon backar ut bilen. Som det kan bli... Men jag var ju iallafall duktig som aktade lacken.

2 kommentarer:

  1. Lätt hänt. Jag backade in i en stenmur på Öland. Hur man nu kan missa att se den. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns fint att veta att man inte är ensam, hihi!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!