lördag 15 februari 2020

Att återuppväcka ett samlande

När vi bodde i "Storstad" samlade jag på gamla väckarklockor. Det gör jag igen uppenbarligen, för jag kom hem med en från ett snabbt besök på en av byns lokala loppisar i förmiddags. Det är något med just gamla väckarklockor som jag tycker är charmigt. De är ofta så härligt bulliga och klumpiga, och den här har dessutom några ärgade partier som gör den extra bedårande.


Man undrar ju vem eller vilka som har vaknat till ljudet av just den här varje morgon genom åren. Åkt i golvet har den nog iallafall gjort ett par gånger, för den är lite tillbucklad på sidan.


Jag ska nog rota lite på vinden och plocka fram fler av mina gamla godingar, för jag har dem kvar i en låda någonstans där uppe. För det som är ännu charmigare än en gammal väckarklocka är flera gamla väckarklockor, som står i grupp tillsammans. 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin. Ja tänk att man kan samla på det mesta. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ursnyggt med en grupp gamla väckarklockor -så själfullt !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!