lördag 29 februari 2020

Loppis och satir

Idag körde vi till Bygdegården i Boalt (mest känt för Göingeflickorna), som gästas av vandringsutställningen "Vässa pennan". Utställningen fokuserar på yttrandefrihet och demokrati i form av satirteckningar av kända namn som EWK (Evert Karlsson), Sara Granér, Max Gustafson, Marja Nyberg och Magnus Bard. Förvisso en ganska liten utställning, men med många tänkvärda bilder. 


Dessförinnan körde vi inom två loppisar i Lönsboda, där jag hittade en enhandshäcksax och ytterligare tre små gula porslinskycklingar till min samling. (Jag visste inte att jag samlade, men nu gör jag ju uppenbarligen det, hehe!)


I övrigt har dagen mest bestått av snöblandat regn och bokläsning. En alldeles lagom lördagsaktivitet efter en intensiv arbetsvecka. Och det är ju bäst att vila upp sig idag, så att man är utvilad till Vasaloppsstarten imorgon, hihi! Är det någon mer än jag som kör loppet i rutig flanellpyjamas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!