tisdag 24 mars 2020

Att drömma sig hem

I dessa märkliga tider känns det ännu viktigare att få drömma sig bort. Fast "bort" är egentligen fel ord, för jag drömmer mig mest hem; hem till min egen trädgård och allt härligt den kommer bjuda på inom kort. För mig är det en sådan fröjd att tänka att det som är brunt och visset idag...


... snart kommer att vara grönt och frodigt och fluffigt, och att jag kommer få lulla runt innanför mina grindstolpar och bara njuta. När andra längtar bort, längtar jag hem. 


Och ikväll får vi förhoppningsvis också njuta av grönt, frodigt och fluffigt i säsongspremiären av Trädgårdstider. Blir det för många matlagningsinslag passar jag på att gå och kissa, hihi! 

1 kommentar:

  1. Exakt mina känslor, längta hem till allt som komma skall. mest jobb men med belöning

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!