måndag 23 mars 2020

Bukett vecka 13

Veckans bukett är till hälften ny och till hälften gammal. Allt det gröna i förra veckans bukett var nämligen fortfarande fräscht och fint, så jag köpte bara en packe fina tulpaner och snodde ihop min egen bukett. 



Tulpanerna är mörkrosa inuti och ljusrosa utanpå och har lite vågiga kanter. De ser nästan ut som marsipanrosor, mums!



Jag är fortfarande lite småkär i min nya ärggröna vas. Den är så bullig och härlig nertill, men har en lagom stor öppning upptill, som håller buketten samlad och snygg upptill.


För övrigt hade vi nästan sju minusgrader på termometern imorse, fast det blev varmare senare under dagen. Jag åkte till jobbet en sväng och ska dit en runda imorgon också. På något sätt är det ändå skönt att försöka behålla lite rutiner i tillvaron, iallafall så länge det går. 

1 kommentar:

  1. Ja de såg verkligen ut som marsipanrosor, dina tulpaner! Underbart vackra...
    Natten var riktigt kylig som sagt men måndagen har bjudit på massor av skön sol :)
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!