torsdag 16 april 2020

Bellis

I dessa tider är man ju inte direkt överdrivet glad för att åka kollektivtrafik, men eftersom jag hade tillgång till bil idag passade jag på att köra och jobba på min arbetsplats. En stängd skola är alltid ett ganska dystert ställe, men det var iallafall väldigt trevligt att få hänga lite med några av mina kollegor, som jag annars bara har sett i videoformat den sista tiden. 


På vägen hem körde jag inom mataffären här hemma i byn för att handla lite. För att undvika trängsel vid ingången (ja, vi kan väl säga att det faktiskt var en ren försiktighetsåtgärd och inget annat), dröjde jag mig kvar på blomstersektionen utanför butiken. Där hittade jag en stor kruka med vitrosa bellis, som åkte rakt ner i kundvagnen. Tänk så det kan bli. 


När jag kom hem stoppade jag ner dem i en av mina gamla urnor på fot. Det blev nästan som en rosafluffig gräddtårta! Man förstår ju varför den här blomman även går under namnet tusensköna. Precis vad man behöver i dystra tider som dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!