tisdag 14 april 2020

Fulhörnor deluxe

"Fulhörnor" i trädgården har vi väl alla. Ni vet, sådana där ställen där man samlar sådant man inte vet var man ska göra av. Problemet hos oss är att vi har vi flera sådana ställen. På gaveln till ladan har vi samlat en hög med alltifrån trasiga trädgårdsbord till torra pilspaljéer till ett sönderblåst parasoll till träemballaget som badtunnan levererades i. På uppfarten har vi ett par gamla EUR-pallar, som jag inte ens minns hur de hamnade där, och bakom badstugan står det också grejer som är "kvarglömda" från förra sommarens plankbygge. Det mesta ska till soptippen. Frågan är bara när. Det är ju egentligen ett ganska litet projekt, men ack så tråkigt.


Ett annat projekt, som förvisso är lite större men också ack så tråkigt, är att fixa till komposthörnan i köksträdgården. Fast kompost kan man nog egentligen inte kalla det, för det är mer som en enda stor ogräshög. Här behöver vi gräva ur hela högen och fixa till lite vettigare kanter på sidorna och i framkant. Stolparna med hönsnät håller inte länge till, och de gamla brädorna jag hade satt i framkant tidigare murknade och gick sönder för flera år sedan. Någon fin anordning med olika fack blir det nog ändå inte. En enda stor hög funkar utmärkt för mig, men ogräset kan man ju vara utan. 


Det är inte så ofta jag visar upp mina fulhörnor här på bloggen, men så här ser det alltså också ut hemma hos oss. Vissa hörnor i vår trädgård är riktigt fina, men lika många hörnor är rejält fula. Vilken tur att det finns zoomobjektiv, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!