söndag 26 april 2020

Vitsippor, gräsklippning och nytt pumpdrama

Vi började vår söndag med en liten promenad längs gångstråket genom skogen nere vid Helge å. Vart man än tittade var marken full av vitsippor. Blir det med vårigt än så? Jag tror nästan inte det. Någon sa att om man vill ha vitsippor i sin trädgård, ska man plocka en bukett och bara slänga den på marken där man vill att de ska växa. Det provade jag iallafall inte idag. 


Efter lunch klippte jag gräset för andra gången i år. Jag älskar faktiskt att klippa gräs. Det är så meditativt att gå där i sina egna tankar eller kanske med en trevlig podd i öronen. Att gå miste om det är egentligen min enda invändning mot att skaffa robotgräsklippare. Och nog är det något tillfredsställande i att se resultatet av sitt arbete på en gång.


För övrigt har pumpdramat gått in i fas 2, då elfelet från i fredags har kommit tillbaka. Först fick vi igång den igen, men när den stannade en andra gång gick det inte att få liv i den igen.Inget rinnande vatten på Solhäll idag alltså, men vi har hämtat några dunkar hos våra snälla grannar, så det går ingen nöd på oss. Som tur väl är kommer rörmokaren tillbaka redan imorgon förmiddag för att byta ut den trasiga delen. Tills dess så finns det ju torrschampo, hihi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!