lördag 6 juni 2020

Regn hos mig

För andra dagen i rad faller det ett rejält regn över "Glesbygd". Trädgården jublar, och undertecknad tycker faktiskt också att det är riktigt skönt. Jag är bättre på att varva ner och göra ingenting, när vädret är så här. Fast mellan skurarna tassar jag ut och grejar med något litet. Som att plocka mig en trädgårdsbukett med nattviol (tack Skorpan!), rosenspirea, åbrodd och blommande kirskål. Blev ju somrigt!


Imorgon verkar det dock det fina vädret komma tillbaka. Då blir det gräva av igen, och så är jag himla sugen på att köra till någon trevlig plantskola och shoppa loss. Jag kanske börjar med det förresten. Att göra saker i rätt ordning har ju aldrig direkt varit mitt signum, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!