fredag 3 juli 2020

Malmötur och datorpremiär

Vi körde ner till Malmö i förmiddags i varsitt ärende. Mitt var att införskaffa en ny dator, som ersättning för min 10 år gamla, och nu är det bloggpremiär för nykomlingen. Det mesta är sig likt, eftersom jag köpte samma sort som tidigare, men nog har det hänt en del i både prestanda, design och layout på ett decennium. Svårast för mig kommer det dock att bli att vänja mig av med iPhoto, som inte finns längre. Nu får jag lära mig att redigera bilder i "Bilder" istället, men det ska väl gå det också. 


Sen köpte vi med oss tre smaskiga sallader från superfräscha salladsbaren Holy Greens på Balzarsgatan och körde hem till svärmor i Rörsjöstaden, där vi kunde sitta ute och äta på coronasäkert avstånd från varandra inne på hennes fina innergård. Vyer som den här ovan är det enda som kan få mig att sakna att bo i lägenhet i stan. Men bara för en sekund, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!