lördag 4 juli 2020

Sommarregn, bukett och vindsstädning

I duggande sommarregn klafsade jag ut i badskor och regnkappa med saxen i högsta hugg på förmiddagen och klippte mig en bukett av lite allt möjligt. (Det kan vara så att jag klippte en och annan mördarsnigel på vägen också, men det låter jag vara osagt.) Ett par dahlior från köksträdgården, självsådd malva från moraset, blommande oregano från kryddlandet, några kvistar från rosenspirean, lavendel från en rabatt... Man tager vad man haver, och det bliver bra så. 


På vår vind råder kaos. Vi har grejer där uppe som har stått ouppackade i lådor sedan flytten från "Storstad" för 10 år sedan, så det finns en hel del att gå igenom. Maken har kommit på att det blir mindre tråkigt, om man går igenom någon låda då och då, istället för att röra upp allting på en gång. Bär man dessutom ut det man ska slänga direkt till bilen och kör till tippen eller närmaste välgörenhetsloppis (som ligger typ 500 meter härifrån) med det, så känns det inte som ett oöverstigligt projekt. En bra syssla för regniga dagar. Idag blev det en runda till tippen, och livet känns genast lättare. Nu får vi lata oss med gott samvete resten av dagen. 

2 kommentarer:

  1. Bra ide av din make, det känns alltid lättare att göra lita åt gången.

    SvaraRadera
  2. Vilken ljuvlig sommarbukett och helt rätt att ta lite då och då i rensningen...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!