söndag 26 juli 2020

Ringblommor för tid och evighet

Förra sommaren fick jag några små ringblomsplantor av grannen i norr. "Nu kommer du att ha ringblommor för tid och evighet", sa hon, och nog var det sant, för i år fullkomligt ploppar det upp ringblommor i köksträdgården! Medan plantorna fortfarande var pyttesmå grävde jag upp dem och satte alla väldigt tätt tillsammans i ett stort gammalt trätråg. Oj, så fint det är nu!


Tyvärr har jag glömt vilken sort det var. Kan det vara 'Orange Flash', månntro? Jag får fråga grannen nästa gång jag ser henne. Jag tycker iallafall att den här dämpade orange-persikogula färgen är väldigt härlig. Som en vitaminkick på köksbordet! Man kan visst äta ringblommor också, men det överlåter jag till någon annan att prova. 


Det känns nästan som att man har sin egen blomsteraffär, när man bara kan ta saxen och traska ner till köksträdgården. Och ju mer jag klipper, desto mer känns det som det kommer. I love it! 


Hoppas det kommer ännu fler nästa år. För ringblommor vill man ju verkligen ha för tid och evighet. Amen.

1 kommentar:

  1. Ja dom är ju för fina och väldigt tacksamma också...
    Sista bilden är ljuvlig!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!