måndag 6 juli 2020

Sorterar, rensar och säljer

Hej och hå, vad vi sorterar och rensar ut! Idag var vi en sväng på en av byns välgörenhetsloppisar och lämnade grejerna vi städade ut igår, och efter lunch kom en kollega och hämtade upp alla våra gamla LP- och CD-skivor, som inte har sett dagsljus på över ett decennium. Han blev glad, vi fick god tysk klosteröl och slapp köra en ny vända till loppis. En win-win-situation, helt enkelt.

Nu har jag fått riktig feeling på det där med att göra sig av med grejer som bara ligger och samlar damm. Jag har ju så himla många loppisfynd, som aldrig riktigt har kommit till användning. Jag lade ut några annonser på prov på Marketplace på Facebook, och i ett nafs sålde jag vidare det charmiga gamla dockskåpet...



... den turkosblåa lilla dockvagnen...


... och den rostiga gamla cykeln som har stått ute i trädgården.


Och så väntar jag på en tjej som ska komma och hämta en hel kasse gamla inredningstidningar. Så bra att pryttlar man tröttnat på blir till glädje för andra. Och när coronaeländet är över och alla roliga loppisar öppnar upp igen, då har jag helt plötsligt plats för nya saker, hihi!

3 kommentarer:

  1. Oooo. . . .vilka charmiga saker ut sålt! Men kul att du nu får plats för nya!!! :-)
    Ha fina dagar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart dockskåp, och de andra sakerna med! Visst är det skönt att rensa? Och så blir det ju plats för nya fynd!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!